In dit document wordt de wijze waarop wij met uw klachten omgaan beschreven. Indien u vindt dat medewerkers van ParticipatieTaal B.V. niet doen wat wij u in de overeenkomst beloven, of u bent het niet eens met een reactie van ParticipatieTaal B.V. op een door u schriftelijk ingediend bezoek of bezwaar, dan kunt u een klacht indienen. Hieronder leest u hoe u dat kunt doen. U kunt het College Bescherming Persoonsgegevens vragen om u te adviseren. U krijgt en parafeert deze klachtenregeling bij uw inschrijving. Wanneer u daarom vraagt, sturen wij het reglement gratis naar u op.
U leest wat u moet doen wanneer u een klacht heeft. Ook beschrijven wij hoe wij omgaan met uw klacht en wanneer wij op uw klacht reageren. Tenslotte beschrijven wij wat u kunt doen in het geval dat wij er samen niet uitkomen.
Begrippen
Opdrachtgever
Ieder die feitelijk deelneemt of heeft deelgenomen aan een cursus, training of opleiding van ParticipatieTaal B.V. of die zich hiervoor geldig heeft aangemeld.
Manager
De medewerker die in opdracht van ParticipatieTaal B.V. verantwoordelijk is voor de administratieve en organisatorische afhandeling.
Trajectbegeleider
De medewerker die in opdracht van ParticipatieTaal B.V. verantwoordelijk is voor de begeleiding van het leerproces van de deelnemers.
Docent/trainer/opleider
De persoon die in opdracht van ParticipatieTaal B.V. (onderdelen van) de cursus, training of opleiding uitvoert.
Klacht
Iedere mondelinge of schriftelijke uiting van onvrede over een cursus, training of opleiding gericht aan de docent, de trajectbegeleider of de manager met het verzoek om een onderzoek in te stellen en/of een oordeel te vellen.
Klager
Degene die een schriftelijke klacht bij de Klachtencommissie heeft ingediend.
Indienen van een klacht
Uw klacht moet in eerste instantie met uw docent worden besproken. Deze kan veel zaken zelf oplossen of er voor zorgen dat de klacht bij de juiste persoon terecht komt. Wanneer u niet met uw docent kan of wil praten, neem dan contact op met uw trajectbegeleider. U kunt uw trajectbegeleider per e-mail bereiken of telefonisch op het nummer 085-401 4629. Wij helpen u graag verder. In de meeste gevallen komen wij er snel samen uit.
Indienen van een officiële klacht
Wanneer u vindt dat ParticipatieTaal B.V. uw klacht niet goed oplost, dan kunt u een officiële klacht indienen. U stuurt ons een brief of een e-mail en legt daarin uit wat u voor klacht heeft en waarom u vindt dat wij niet goed met de situatie zijn omgegaan. In de klacht moet u ook uw naam, adres en telefoonnummer vermelden, anders kunnen wij uw klacht niet behandelen.
Bevestiging van ontvangst
ParticipatieTaal B.V. bevestigt de ontvangst van uw bericht binnen één werkdag. Wij vermelden:
Afhandeling van de officiële klacht
Behandeling van een niet samen oplosbare klacht
Het advies van de BVNT2 als oplossing van de klacht
De rechter als oplossing van de klacht
Natuurlijk hopen wij dat u geen klachten heeft omdat u gewoon tevreden bent. En mocht u toch een klacht hebben, dan gaan wij er vanuit dat wij die samen eenvoudig kunnen oplossen. Geneer u niet om ons te benaderen wanneer u het ergens niet mee eens bent. Wij gebruiken uw klachten en opmerkingen graag om onze dienstverlening verder te verbeteren.
Adressen en telefoonnummers
Instantie | Telefoon | E-mailadres |
Arbitragecommissie Blik op Werk | 030 291 60 25 | |
BVNT2 |
| |
ParticipatieTaal B.V. | 06 3620 60 73 | |
Trajectbegeleider | 085 401 46 29 |
Algemeen
+ 31 (0)6-3620 6073
info@participatietaal.nl
Vaktaalapp
+31 (0)85 401 4629
info@vaktaalapp.nl
Mauritsweg 157
3314 JG Dordrecht
Nederland
© Participatietaal.nl